Search
  • Isoharja

Uusi palvelumalli loppusiivouksiin säästää kilpailuttamisen resursseja

Updated: Mar 3

Oletko koskaan pysähtynyt pohtimaan sitä, että miksi rakennusprojektin loppusiivouksen hinta ja laatu vaihtelee niin rajusti? Entäpä törmännyt aikatauluihin liittyviin ongelmiin pienten kumppaneiden kanssa? Meillä täällä Isoharjan konttorilla naputellaan vastauksia tarjouspyyntöihin ja toimenpide muistuttaa lähinnä 80-luvulla kehitetyn robotin tai koulutetun apinan sykkimistä. Tässä meidän pään sisäistä keskustelua itsemme kanssa tarjouksia laatiessamme: "Olikohan siinä kiinteistössä nyt 6 vai 12 saunaa?" "Mikähän määrä ikkunapinta-alaa tässä kiinteistössä nyt oikein onkaan?" "Ai niin, tässä tarjouksessa piti erikseen mainita tietty pesuaine kiviportaisiin, mikäköhän se nyt oli ja miten tämän hinnoittelisi?"



Kuva: Työlästä tarjouslaskentaa (kuvituskuva)

Olemme havainneet tämän rutiiniprosessin aikana, että loppusiivousten hinnat pyörivät aika tasaisesti samoissa m2-hinnoissa verrataanpa niitä sitten bruttoneliöihin tai asuinneliöihin. Ajattelimme, että meille olisi helpompaa tarjota tätä kiinteähintaisena - ja ehkä se olisi helpompaa myös asiakkaillemme! Ei turhaa tarjouspyyntöjen lähettämistä, ei turhaa tarjouspyyntöihin vastaamista. Vain yksi kiinteä hinta ja sopimus, miehistö on työmaalla silloin kun se työmaalle sopii ja kaikki tarvittavat työt sisältyvät hintaan.

4-6 €/brutto-m2. Siinä se. Sisältää kaiken.

Lähde mukaan pilotoimaan ja saat, no jos et kuuta taivaalta, niin ainakin pitävän hinnan, tasaisen laadun ja resurssit työmaan ehdoilla


Osallistuminen on yksinkertaisimmillaan sitä, että luomme yhdessä toimintaraamit kertaalleen, teemme puitesopimuksen yhteistyöstä ilman sitoutumista ja raportoimme kehityksestä arkkitehtipiirrustusten tarkkuudella sinulle toivomaasi kanavaa pitkin.


Jos taas satut olemaan kehittäjä luonteeltasi, olisi mainiota kuulla ajatuksiasi tarkemmin ja kehittää tätä konseptia yhdessä.


17 views0 comments

Recent Posts

See All